دوره 6، شماره 3 - ( شهریور 1398 )                   جلد 6 شماره 3 صفحات 127-129 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Charoghchian Khorasani E, Peyman N, Yaghobi F. Health Promoting Schools in Iran: Features and Challenges. J Educ Community Health. 2019; 6 (3) :127-129
URL: http://jech.umsha.ac.ir/article-1-694-fa.html
چارقچیان خراسانی الهام، پیمان نوشین، یعقوبی فاطمه. مدارس ارتقادهنده سلامت در ایران: ویژگی ها و چالش ها. مجله آموزش و سلامت جامعه. 1398; 6 (3) :127-129

URL: http://jech.umsha.ac.ir/article-1-694-fa.html


1- مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
2- مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت ، peymann@mums.ac.ir
چکیده:   (180 مشاهده)
نگاه به مدرسه بعنوان مکانی جهت ارتقا سلامت دانش آموزان، اولیا، معلمان و کارکنان مدرسه، دیدگاهی است که مدارس ارتقا دهنده سلامت بدنبال تحقق آن است. این دیدگاه چندین سال است که در سطح بین المللی شکل گرفته و هر کشور بسته به خصوصیات منطقه ای، فرهنگی و امکانات خود تدابیری در جهت تحقق این امر برداشته است. در ایران نیز حدود هشت سال است که ایده مدارس ارتقا دهنده سلامت با عنوان مدارس مروج سلامت شکل گرفته و تعداد زیادی مدرسه تحت همین عنوان مشغول فعالیت هستند. علیرغم رشد کمی این مدارس در ایران، مشکلات زیادی در خصوص اجرا در این مدارس وجود دارد و هنوز تا دستیابی به مدارسی که در واقع ارتقا دهنده سلامت باشند، فاصله زیادی وجود دارد. این مقاله با هدف آشنایی با مدارس مروج سلامت در ایران، ویژگیها و چالشهای این مدارس نگاشته شده است.
     
نوع مطالعه: نامه به سردبير | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۸/۱/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۸/۲/۱۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله آموزش و سلامت جامعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | J Educ Community Health

Designed & Developed by : Yektaweb